Kunst, Taal en Erfgoed vormen waardevolle uitgangspunten voor reflectieve gesprekken met leerlingen. Leer hoe je reflectieve gesprekken tot stand brengt en begeleidt met praktische handvatten en werkbladen.
Bij veel scholen leeft de wens om met leerlingen te reflecteren. Want door te praten over wat je voelt en beleeft en wat dat voor je betekent, ontdek je meer over jezelf en over de wereld om je heen. Kunst, Taal en Erfgoed vormen waardevolle uitgangspunten voor deze reflectieve gesprekken. Maar hoe breng je zo’n reflectief gesprek tot stand? Welke vragen stel je? Hoe begeleid je het gesprek zo, dat er genoeg ruimte en veiligheid is voor ieders bijdrage? Maak kennis met verschillende werkvormen en toepassingen van reflecteren vanuit het werken aan en beleven van Kunst, Taal en Erfgoed. Je krijgt praktische handvatten en werkbladen, zodat je daarmee morgen zelf aan de slag kunt met je eigen groep.
Op een actieve wijze gaan de deelnemers zelf ervaren hoe reflecteren toegepast kan worden. Vanuit deze ervaring wordt besproken welke vorm of toepassing past bij de huidige onderwijsactiviteiten op school. En hoe reflecteren bij kan dragen bij het verwezenlijken van de visie en ambities op het gebied van betekenisvolle cultuureducatie.
Wie geeft de training?
De training wordt gegeven door Anouk Duits, Museumdocent en Jillis Verbeek, Adviseur Kunst, Taal en Erfgoed Rozet Onderwijs.
Uit hoeveel bijeenkomsten bestaat de training?
Eenmalig
Waar is de training?
Op eigen locatie of bij Rozet.
Wat kost het?
Bij interesse maken we graag een offerte.
Wil je meer weten of aanmelden?
Neem dan contact op met je adviseur of mail naar onderwijs@rozet.nl
Tags
Rozet
Rozet is het middelpunt voor cultuur, kennis en educatie in Arnhem. Ga je als bezoeker bij Rozet naar binnen, dan stap je rijker weer naar buiten.
6811 EP Arnhem
